top of page

Trenger du en Google Ads-ekspert? Dette bør du vite før du velger

  • Forfatterens bilde: De Lima Enterprise
    De Lima Enterprise
  • 1. aug.
  • 2 min lesing

Google Ads er et kraftfullt verktøy – når det brukes riktig. Mange små og mellomstore bedrifter i Norge starter med å sette opp Google-annonser selv, men ender ofte med lave resultater og høye kostnader. Kanskje du kjenner deg igjen?

Her får du vite når det faktisk lønner seg å bruke en ekspert, og hva du bør spørre om før du velger noen til å håndtere din Google-annonsering.



ree


Fordeler med å bruke en Google Ads-ekspert


  1. Du sparer tid og penger

    Å lære seg alt om Google Ads tar tid – og det koster penger å gjøre feil. En ekspert vet hvilke kampanjetyper som passer din bedrift, og hvordan du får mest mulig ut av budsjettet.


  2. Du får en kampanje som faktisk konverterer

    Det handler ikke bare om å få klikk – det handler om å få de riktige klikkene. En spesialist sørger for at annonsene dine vises til folk som faktisk er ute etter dine produkter eller tjenester.


  3. Du får kontroll på sporing og resultater

    En vanlig feil er å kjøre annonser uten god konverteringssporing. En ekspert hjelper deg med å sette opp alt fra Google Analytics 4 til konverteringssporing og verdibaserte mål.


  4. Du unngår at Google “optimerer” feil

    Standardinnstillinger i Google Ads er ofte laget for å bruke mest mulig budsjett – ikke nødvendigvis for å gi deg best mulig resultat. En ekspert vet hvilke innstillinger som gir deg kontroll.


  5. Du får skreddersydd annonsering

    Hver bedrift er unik. En Google Ads-ekspert kan sette opp kampanjer som er tilpasset din bransje, ditt budsjett og dine mål – enten det er lokal synlighet eller nettbutikksalg.


Hva bør du spørre om før du velger en Google Ads-ekspert?

  • Har du erfaring med min bransje?Ikke alle kampanjer er like – velg noen som forstår din type virksomhet.

  • Tilbyr du fast pris eller timesbetaling?Unngå overraskelser. Hos Delima tilbyr vi pakker med fast månedlig pris.

  • Hvordan jobber du med konverteringssporing?Seriøse aktører setter alltid opp sporingsverdi og GA4 riktig.

  • Gir du rapportering og innsikt?Du bør få se resultater og forstå hva som fungerer – ikke bare betale for “trafikk”.


Når bør du ikke bruke en Google Ads-ekspert?


Det er ikke alltid du trenger ekstern hjelp. Hvis du har veldig lavt budsjett (f.eks. under 1 000 kr/måned), kan det være lurt å bruke gratisressurser først. Men så snart du ønsker vekst og bedre resultater, vil det å jobbe med en ekspert nesten alltid lønne seg.


Klar for å få mer ut av Google Ads?


Hos De Lima Enterprise hjelper vi norske bedrifter med å få mer igjen for annonsebudsjettet sitt. Vi tilbyr pakker som passer små og mellomstore bedrifter, og tilpasser alt etter dine mål.

De Lima Enteprise Logo

kontakt@delima.no
+47 95704729

ORG: 934 760 379 MVA

FÅ EN GRATIS ONLINE RÅDGIVNINGSTIME

Få en kostnadsfri samtale – uansett hvor du er i Norge. Vi analyserer mulighetene og viser hvordan Google Ads kan skape vekst for din bedrift.

bottom of page